wow, tiden går!

Sitter i soffan och kollar lite i bloggen, insåg precis att det var väldigt länge sedan jag skrev här! Har haft flera kurser på universitetet (fick högsta betyg på en, om dokumentteori) och det har ju varit en hel sommar med! En sommar där jag arbetat i 6 veckor på ett bibliotek! Varav 4 av veckorna var jag helt själv! Det gick jättebra! Saknar det jobbet väldigt mycket. Tänk att jag utbildar mig till att bli en "riktig" bibliotekarie, inte bara biblioteksassistent som är min titel just nu. Det känns så mäktigt! Jag har verkligen hittat rätt. Ibland tänker jag " varför väntade jag så här länge med att plugga" men inser snabbt att jag varit för sjuk för att kunna plugga, så nu var det helt rätt tillfälle! Plus att jag aldrig skulle träffat mina fina vänner jag fått i och med studierna. Men ja. Jag jobbade på mitt drömjobb under sommaren. Har även haft ett dubbelpass på ett annat bibliotek jag är biblioteksassistent på! Jag har sån tur ❤️.

Resterande veckor har jag dels haft min ena bror här i några dagar, men jag har även badat en hel del! Kommer inte ihåg när jag badade så här mycket sist! Vi har spenderat nästan en vecka i svärföräldrarnas sommarstuga, det var välbehövligt och Fisen var så himla nöjd att vara där, vi fick även ut henne i sele och gick lite på trädgården med henne.

På lördag eller söndag ska jag börja läsa kommande veckas kurslitteratur (börjar måndagen 29:e). Förhoppningsvis kommer vi få några vänner över på myskväll innan dess. Den 26e fyller jag år och då ska vi fira mig hemma hos min mamma, det ska bli mysigt! Hoppas temperaturen håller sig till dess för jag vill verkligen dra med min man till den "stadens" badplats där jag i princip bodde på somrarna som barn.

Nu ska jag lägga in böcker i appen Handy library, där jag håller på att katalogisera alla mina böcker här hemma. Har kommit upp i ungefär 220 böcker, men har många fler jag inte lagt in än. Målet är att organisera i mina bokhyllor enligt SAB. 

Obs, innan böckerna - KAFFE.

Nedan är bilder från våren och sommaren





Visa fler inlägg