Julsnack

Hej hopp allihopa!

I morgon lördag är det redan första december, och på söndag första advent?! Det känns som att detta året har gått väldigt fort. I hjärnan är jag typ fast i våren, även att det var en sån tuff sommar. JAG HÄNGER INTE MED. Men på söndag ska alltså julsakerna upp. Det ser jag faktiskt fram emot! Jag älskar julen, alla mysiga ljus, röda gardiner och dukar, gran, tomtar...ALLT. Och att det är en sån otroligt mysig familjehögtid. Det är även mysigt att vara på stan och i affärer under julen.

Hur ser min helg ut?

I morgon kommer min syster hit, vi ska nog gå runt lite på stan och köpa några julklappar, sen ska vi laga någon rätt med köttfärssås, som hon önskade. Det går bra för min del! Det blir nog mycket skratt och glädje, som vanligt. Hon har alltid varit en glädjespridare (förutom när hon är jävligt förbannad.....). Vi var faktiskt bästa vänner innan våra föräldrar blev tillsammans, vi gick i samma klass och allt. Små var vi med! Tänk lyxen att bli syster med din bästa vän! Speciellt när man är barn. Det var magiskt. Och nu har vi växt upp tillsammans. Delat rum. Vissa perioder har vi väl bråkat endel, men vilka syskon gör inte det? Men nu är det bara frid och fröjd! Jag saknar henne något enormt, det var någon månad sedan vi träffades sist.

På söndag åker julsakerna upp, vilket jag skrev tidigare. Jag och katten kommer säkert bråka, som vanligt när jag byter gardiner...hon vill gärna ''hjälpa till''..... Vi kommer nog även dricka en massa glögg och äta pepparkakor medan vi lyssnar på julmusik! Det ska bli så mysigt! Vi har smygstartat med att plocka upp vår nya plastgran vi köpt billigt på ÖB, där fanns det även små julkulor! Det enda som saknas nu är ljusslinga och glitter. Det ska bli kul att få upp tomtarna och så med, älskar tomtar! Okej, ALLT, jag ser fram emot allt vi ska ta fram, och jag kommer antagligen ta en massa bilder och lägga upp här.

Julfirandet med flera familjer, hur kommer vi göra?

Julafton spenderar vi med mamma och familjen där, juldagen betyder firande hemma hos pappa och den familjen och på nyårsafton ska vi fira hemma hos min mans föräldrar. Det kommer bli så mysigt.

Julklappar....

Nu är i princip alla julklappar köpta + beställda. Väntar på 4 leveranser... Eller ja, en av dem har kommit fram så jag ska hämta ut det när jag och min syster är ute, om vi hinner. Har ni köpt alla era julklappar? Jag tipsar om att kolla lite i second hand affärer, där kan man faktiskt hitta en hel del kul! Jag köpte till fyra personer på second hand, 4 julklappar för totalt 50kr! Fina saker var det med. TIPS TIPS.

 

 

 
Detta är min favoritglögg, har ni testat den? Om inte - GÖR DET.

 

Visa fler inlägg