J*vla duv-h*lvete

Idag har ett krig startat. Vaknade innan 5 flera gånger för det dök upp duvor på vår balkong, som är vid vårt sovrum. vi skrämde iväg dem flera gånger men de kom tillbaka. Jag stötte på dem för någon vecka sedan då en satt på vårt fönsterbläck på ett annat ställe i lägenheten. Och i förrgår gick jag ut på balkongen och helt plötsligt flyger två stora duvor upp från ett ställe på balkongen. Jag är så jäkla rädd för att de ska fixa bo här. Balkongen är vår enda räddning på sommaren, så vill inte behöva ha öppet fönster intill en jävla massa fågelskit! ##@#!!#!##?@?!!!!. Vill även kunna komma igång med vårt växthus. 

Jag har läst om lite grejer man kan testa för att få bort dem, dels en vattenkryddspray(cayennepeppar, habanero, chilliflakes och vatten)och även sätta ut en prydnadsuggla. Under dagen kommer jag sätta buntband på räcket, samt hänga upp någon skiva som reflekterar ljus. Jag hoppas verkligen dessa saker kommer funka! 

Då vårt växthus verkade intressera dem tog jag bort "hyllorna" från det, men kommer senare sätta dit "skalet". Själva plasten som gör växthuseffekten på det hela. Så kan de inte ligga och trycka där under! 

Håll tummarna
Visa fler inlägg