hur var min jul???

Den var fantastisk! Vi åt gott, kollade på Kalle, promenerade till svärföräldrar för att på distans dricka glögg ute i deras trädgård, öppnade julklappar och ja, vi hade det lugnt och mysigt! I år fokuserade vi mycket på att Fisen skulle få det så bra som möjligt och hon blev glad över sista luckan i hennes julkalender samt hennes julklappar! Så det blev en hel del spring och bus på kvällen. Det var ganska jobbigt emellanåt då jag saknade mina stora familjer.. vi firar ju jämt med dem men i år gick ju inte det.. men det var inte fy skamm att fira hemma ändå.

__________

Som julmat hade jag gjort IBS vänliga alternativ samt prinskorv&sill som innehöll dåliga fodmaps.

IBS vänligt (låg fodmap):
Jansson - potatis, purjolök istället för gullök, laktosfri grädde, spad från ansjovis, laktosfri mjölk, kryddor
Korv - Lithell mager middagskorv uppskuren i 'strimlor', så de liknar prinskorv.
Köttbullar - köttfärs och kryddor+köttfond
Purjolöks'låda' - purjolök, laktosfri mjölk, ägg, kryddor
Fläskytterfilé - kött & kryddor+köttfond
Julskinka - färdigskuren från ICA, glutenfri griljering samt okej kryddor.
Kokta ägg 

utöver det ibsvänliga:
Sill - lök & skärgårdsstill 
Prinskorv - skinnfria från Scan
Rödbetssallad (som var äcklig och slängdes)

__________

I år fick jag helt fantastiska julklappar! Från pappa fick jag presentkort på Akademibokhandeln! Jag beställde böcker direkt! Haha. Jag fick även en spel av min man samt att vecka 2 kommer jag få hem en läsplatta från Storytel! Och en prenumeration från dem! Det ska bli riktigt spännande! Fri tillgång till hundratusentals e-böcker och ljudböcker <3 det ska bli så spännande. 

Nedan finns lite bilder!

Julafton morgon med ljus och skinksmörgås + en liten kisse som ville ha julskinka.

1. Det 'kalla' 
2. Kött/korv
3. Jansson och purjolöklådan

Julklappar (+presentkort på Akademibokhandeln)

Vår fina lilla gran och en fin gammal tomte <3


Visa fler inlägg