snabba vändningar och jag har lyckats!

Läste precis mitt förra inlägg och blev typ mörkrädd, det var så ledsamt och jag var så elak mot mig själv. Men det har vänt, som tur var. 

Det jag skrev om då var att jag inte kom in på en utbildning jag hade sökt till. Jag hamnade som reserv 15, och trodde såklart att det var det, liksom. Men det visade sig att jag hade fel..fööör...
wow alltså. Trots att jag var reserv 15 kom jag in under andra urvalet! Jag kan knappt ta in det. Det känns som en storm i huvudet och jag är så glad! Jag har inte ens gjort högskoleprovet, och jag har inte direkt bra betyg från gymnasiet heller, har t.om 3st IG'n.. men men! Jag har köpt en massa studentlitteratur, samt annat. Tex en väska jag får hem i morgon. Har även köpt en bokhylla jag har i min lilla "kontorshörna" i sovrummet. 

Vad ska jag studera då?
Biblioteks- och informationsvetenskap på Linnéuniversitetet i Växjö. Jag kommer att pendla dit, vilket är smidigt då det är mycket goda förbindelser mellan min stad och Växjö. 

Drömmen är att bli skolbibliotekarie till högstadieelever. 

30 augusti är första dagen, uppropet, och jag har mycket saker att fixa med tills dess så jag är ganska stressad. Jag försöker att inte göra för mycket saker på en gång. I morgon tex ska jag ringa CSN, kolla in möjlighet till "studentkort" samt information om passerkort till själva skolan. Idag har jag pratat med Försäkringskassan och handlat. 

Jag är helt slut, men ska spela GardenPaws och kolla på Emma Kenny(True crime) sedan vid 20:00, efter det går jag nog och lägger mig faktiskt.

Nedan är två bilder från min hörna. Första bilden var från här om kvällen, medan andra bilden är från igår när jag dels fått hem 4 böcker, samt köpt lite saker inför plugget.


Visa fler inlägg