1a advent

Tjoho, första "juldagen" för detta år! Första advent.. det känns helt sjukt. I min hjärna är det typ början av oktober fortfarande! Men men. Idag har jag fixat en massa här hemma, och just nu är jag helt jävla slut. Dock har jag mycket kvar att göra. Jag hade tänkt börja med allt julfix igår men jag fick en sån jävla sjuk 'läges yrsel' som gjorde mig sängbunden en stor del av dagen, jag var så jäkla illamående med. Min hjärna betedde sig som om jag druckit en hel flaska vodka. Allt snurrade när jag låg ner, eller blundade. När jag försökte gå var jag nära på att ramla för det snurrade så mycket. Min man letade fram lite övningar jag skulle göra för att få kristallerna i örat att lägga sig rätt. Det var fruktansvärt att försöka göra de sakerna och helt plötsligt kände jag _nu_spyr_jag_ så jag snubblade in på toa, och ja, spydde. Det var väldigt obehagligt. Men efter kändes det helt plötsligt hanterbart. Jag tror det "hackade till" i hjärnan av övningarna att det hände mycket och väldigt snabbt på en gång så det liksom blev en spy reaktion av det hela. Men detta medförde att julpynta det stoppades. Och allt jag skulle göra på två dagar blev nu att jag behövde göra allt på en dag. Idag! Det suger att det är kväll, första advent, och jag har inte ens tänt första ljuset för jag inte ens fått ner ljusstaken! Men men. Får se om jag orkar fixa med det senare. Just nu har jag en välbehövlig paus från pyntandet. Jag ska strax ut på balkongen och 'vappa', det är mysigt att stå där ute i minusgrader med små snöflingor som dalar ner från himmeln. 

Detta är en bra, men slitsam, dag! 



Visa fler inlägg