Kroppen bryter ut ur svältläge!


Under tiden jag gått på KBT-E behandling har mycket hänt med min kropp! Funktioner börjar komma tillbaka, vikten går sakta neråt trots en massa mat hela jävla tiden, energin ökar.. det är oerhört intressant att vara med om! Det började i början med att jag fick ont i magen, ofta, och det visade sig vara känslan av att vara hungrig! Hade inte kännt den känslan fysiskt på flera år, så det var läskigt när det hände. Efter det började jag känna hunger oftare och oftare, men då hade kroppen ballat ur lite då jag var hungrig heeeela tiden! Trots att jag åt. Hade även svårt med mättnadskänsla, då det betyder dåligt i min hjärna, så det drog igång lite ångest och jag blev lika mätt på ett knäckebröd som en hel pizza... Jag ska inte lite på de signalerna helt så jag håller mig till att äta så det går minst 3 timmar mellan födo-intag, och högst 4 timmar. 

Då jag har PCOS samtidigt som jag inte fått i min tillräckligt med näring kunde inte jag få mens på naturlig väg, inte på flera år .. men NU KAN JAG DET! Fick tillbaka min mens förra veckan och jag var så himla glad trots att jag spydde av smärta . MIN KROPP FUNGERAR! Ni anar inte vilken lättnad det gav mig. 

När vågen började ticka neråt blev jag så oerhört kluven, då min mage blev större. Men det var inte för att jag gått upp i vikt, som jag trodde, jag får ju inte väga mig hemma så jag gick runt med den ångesten. Det kändes ovärt att kämpa då jag bara blev större. Men det var att min mage är väldigt svullen från och till då mina tarmar var i uppror då jag var ur funktion med tanke på svältläget min kropp var i. Min kropp visste inte hur den skulle bete sig, stackars kropp.... Jag blir så ledsen för hur jag behandlat den, den är helt kaos nu. 

Igår hände något så häftigt, dock blev jag rädd först, för min mage började kurra! Jag kände mig lite hungrig, som vanligt, sen började kurrandet.. min mage har inte kurrat på flera år! Jag kände hur det rörde sig i magen samtidigt som det lät. 

Dessa kanske är små saker i andras ögon men det är så himla intressant för mig. Jag lär känna mig själv och min kropps signaler på nytt och det är så jäkla coolt.
Visa fler inlägg